
Når selv "kaniner" mister lysten
Kunde: T+
Prosjekt: Reklamefilmer sommeren 2025
Hvordan får man menn med lavt testosteronnivå til å kjenne seg igjen i symptomer som slapphet, mindre energi og lavere sexlyst? Resultatet ble en kampanje som med humor og sterke dyremetaforer setter ord og bilder på et usynlig problem – og viser frem det eneste kosttilskuddet i Norge med dokumentert effekt.
Hvordan kommuniserer man et usynlig problem som lavt testosteron på en måte som menn faktisk kjenner seg igjen i? I tillegg har veldig mange forsøkt kosttilskudd som har lovet gull og grønne skoger, men ikke fått noen effekt. Tpluss – er det eneste kosttilskuddet i Norge med dokumentert og garantert effekt, testet i Forskningsparken i Oslo – utviklet Well Told en kampanje som setter fingeren på tre universelle symptomer: slapphet, tap av energi og redusert sexlyst.
I stedet for å gå den tradisjonelle veien med kliniske fakta og tørre helsepåstander, valgte vi å bruke bilder som alle menn kan relatere til – dyr som ikke lever opp til sin egen rolle. Slik ble det tre korte filmer som skaper umiddelbar gjenkjennelse:
Bjørnen i dvale symboliserer slappheten og følelsen av å mangle driv i hverdagen.
Den slitne løven – kongen som ikke lenger har energien som kjennetegner han.
Den slappe kaninen gir en humoristisk, men treffende påminnelse om hvordan sexlysten kan forsvinne.
Gjennom å bruke sterke visuelle metaforer pakket inn i lett tilgjengelig humor, klarte vi å snakke om et sensitivt tema uten å gjøre det kleint.
For å løse oppgaven effektivt og med maksimal kreativ frihet tok vi i bruk KI-verktøy i hele produksjonsløpet. All animasjon er skapt ved hjelp av ulike KI-vertøy. Det gjorde det mulig å teste ut mange visuelle retninger raskt, finjustere uttrykket til hver karakter og produsere innhold av høy kvalitet til en brøkdel av prisen av tradisjonell animasjon.
Samtidig ble budskapet forankret i troverdighet: Tpluss er ikke bare nok et kosttilskudd, men det eneste i sitt slag som kan vise til forskning og dokumentert effekt. Ved å kombinere vitenskapelig tyngde med kreativ historiefortelling, klarte vi å både normalisere samtalen rundt lavt testosteron og tydelig posisjonere Tpluss som løsningen.
Resultatet er en kampanje som ikke bare skaper oppmerksomhet, men som også gir menn et språk for å beskrive en utfordring mange har kjent på – og en løsning de faktisk kan stole på.
Bjørnen i dvale

Den slitne løven
