top of page

a storytelling aigency

Når selv "kaniner" mister lysten

Kunde: T+

Prosjekt: Reklamefilmer sommeren 2025

Hvordan får man menn med lavt testosteronnivå til å kjenne seg igjen i symptomer som slapphet, mindre energi og lavere sexlyst? Resultatet ble en kampanje som med humor og sterke dyremetaforer setter ord og bilder på et usynlig problem – og viser frem det eneste kosttilskuddet i Norge med dokumentert effekt.

Hvordan kommuniserer man et usynlig problem som lavt testosteron på en måte som menn faktisk kjenner seg igjen i? I tillegg har veldig mange forsøkt kosttilskudd som har lovet gull og grønne skoger, men ikke fått noen effekt. Tpluss – er det eneste kosttilskuddet i Norge med dokumentert og garantert effekt, testet i Forskningsparken i Oslo – utviklet Well Told en kampanje som setter fingeren på tre universelle symptomer: slapphet, tap av energi og redusert sexlyst.

I stedet for å gå den tradisjonelle veien med kliniske fakta og tørre helsepåstander, valgte vi å bruke bilder som alle menn kan relatere til – dyr som ikke lever opp til sin egen rolle. Slik ble det tre korte filmer som skaper umiddelbar gjenkjennelse:

Bjørnen i dvale symboliserer slappheten og følelsen av å mangle driv i hverdagen.

Den slitne løven – kongen som ikke lenger har energien som kjennetegner han.

Den slappe kaninen gir en humoristisk, men treffende påminnelse om hvordan sexlysten kan forsvinne.

Gjennom å bruke sterke visuelle metaforer pakket inn i lett tilgjengelig humor, klarte vi å snakke om et sensitivt tema uten å gjøre det kleint. 

 

For å løse oppgaven effektivt og med maksimal kreativ frihet tok vi i bruk KI-verktøy i hele produksjonsløpet. All animasjon er skapt ved hjelp av ulike KI-vertøy. Det gjorde det mulig å teste ut mange visuelle retninger raskt, finjustere uttrykket til hver karakter og produsere innhold av høy kvalitet til en brøkdel av prisen av tradisjonell animasjon.

 

Samtidig ble budskapet forankret i troverdighet: Tpluss er ikke bare nok et kosttilskudd, men det eneste i sitt slag som kan vise til forskning og dokumentert effekt. Ved å kombinere vitenskapelig tyngde med kreativ historiefortelling, klarte vi å både normalisere samtalen rundt lavt testosteron og tydelig posisjonere Tpluss som løsningen.

 

Resultatet er en kampanje som ikke bare skaper oppmerksomhet, men som også gir menn et språk for å beskrive en utfordring mange har kjent på – og en løsning de faktisk kan stole på.

Bjørnen i dvale
Den slitne løven
bottom of page